Valmistautuminen pidempään pyörälenkkiin

Valmistautuminen johonkin pidempään liikuntasuoritukseen on aloitettava ajoissa.  Minulla on tarkoitus lomalla pyöräillä pidempi pätkä maantietä.  Olenkin kevään ja kesän aikana pyöräillyt työmatkoja, että totun pyöräilemisen rasitukseen.  Muutenkin tietysti olen liikkunut.  Monelle 60 km pyöräilymatka on helppo suoritus.  Minulle se ei ole ihan jokapäiväistä.  Parinkymmenen kilometrin matka menee ihan reippaasti. 
 
Pyöräily on erilaista kuin juokseminen, kävely tai uinti.  Siinä rasittuvat jalkojen lisäksi kädet, selkä ja takapuoli.  Jos ei ole pyöräillyt pitkiä matkoja niin se voi olla täyttä tuskaa.  Usein pysähtelemällä rasituksen kestää paremmin.  Matka ei edisty ollenkaan jos pysähtyy liian usein.  Se takia täytyy suunnitella matka hyvin.  Parin kolmen pysähdyksien taktiikalla aion sen selvittää.  Matka on edessä huomisaamuna.
 
En halua laittaa korviin radiota soimaan.  Liikenteeseenkin pitää keskittyä, koska osa matkasta täytyy taivaltaa pikatien viertä pitkin.  Lauantaiaamuna ei ole toivottavasti paljoa rekkaliikennettä.
 
Pyöräillessä voi mietiskellä niitä näitä.  Muistella hyviä tapahtumia loman aikana tai suunnitella loman loppuosaa.
 


 

Kommentit

Suositut tekstit