Flunssan kourissa

Pienikin flunssa aiheuttaa miettimisen, miten uskaltaa liikkua ja rasittaa keuhkoja, ettei sairaudesta tule vakavampaa.  Muutaman päivän ainakin kannattaa olla levossa. Liikkuminen pistää liman liikkeelle, mutta liikaa ei saa ahnehtia.  Jälkisairaudet vaanivat lähistöllä.

Liikkumisen on oltava kevyttä sairastelun jälkeen.  Ei hengästyminen mukavaa ole muutenkaan ja sairaana se tuntuu raastavalta.  Tavallinen kuntoilija ehtii lenkkipoluille, kun tervehtyy.  Pientä lihaskuntoilua voi harrastaa vaikka sängyssä tai tuolissa istuen.

Flunssa ei ole minua ihan petiin kaatanut, mutta en arvaa lähteä lenkille ja se on ainakin hyvä syy laiskotteluun.  Liukuburbeeta olen sisällä harrastanut.  Tällä hetkellä on mennyt 55 yhteen mittaan. .  Tähän määrään olen päässyt kuukaudessa. Tavoitteena on sata kertaa.  Mahtaako toiseen puoleen riittää kuukausi.  Sitä ei vielä tiedä.  Olen armollinen itselleni, joskus vähän liikaakin.

Särkylääkkeet ja nuhatipat ovat flunssaisen ystäviä.  Jos eivät paranna, niin helpottavat oloa.  Hunajakin maistuu mukavalta.  


Minä syön hunajaa päivittäin jogurtin päällä.  Tietysti sitä voi juoda lämpimän juoman seassa, mutta minä pidän hunajasta kylmänä.




Kommentit

Suositut tekstit