Lomaliikuntaa

Kesäloman liikuntahetkiin on sisältynyt marjastusta, hölkkää ja vesijuoksua.  Lomaa on vietetty sentään jo kolme päivää.  Toivottavasti tahti pysyy samanlaisena kolme viikkoa. 
 

 
 
Vesijuoksu oli minulle vähän uusi tuttavuus.  Olen sitä toki kokeillut altaassa ja silloin se tuntui todella hitaalta ja työläältä.  Sijoitin 15€ (Hong Kong) vesijuoksuvyöhön ja menin järvelle juoksemaan.  Ei vesijuoksulla nopeasti pääse etenemään, mutta mukavalta se tuntui. 
 
Ulkoilmassa ja auringonpaisteessa yksin järvessä vesijuoksusta nautti enemmän kuin jonossa altaassa.  Kevyesti, mutta hitaasti etenin järven pintaa pitkin.  Vyö antoi turvallisemman tunteen lähteä pidemmälle rannasta.  Vyö kannatti painoani hyvin.
 
 
Vesijuoksu kuluttaa hyvin kaloreita, 800 kcal/tunti.  Se siis laihduttaakin jos sitä harrastaa kolme kertaa viikossa ja ruoka on laihdutuksen mukaista.  Sitä voi harrastaa ympäri vuoden.
 
Tuntui, että vesijuoksu vaikutti vähän eri lihaksiin kuin tavallinen hölkkä.  Kevyempää se tietysti on,  Harmi vain kun en asu järven rannassa, vesiliikunnasta voisi nauttia useammin.
 
 
 
 
 
 

Kommentit

Suositut tekstit