Kylmästä apua kaikkeen

Hiihtokisat on saatu taputeltua loppuu ja on taas aikaa keskittyä omaan hyvinvointiin.  Hyvin ei mennyt Suomen hiihtäjillä, keskinkertainen tulos tuli.  Jännitystä riitti muuten.  Katselen hiihtokisoja ilman suomalaisiakin.
 
Lumisade siellä kiusasi, mutta ei ollut kylmä.  Kylmä olisi voinut ratkaista palautumisongelmissa.  Siitä ainakin kohistaan.  Kylmähuoneessa -110 astetta muutama minuutti, niin lihakset palautuvat.  Olen muutenkin miettinyt mitkä ovat tärkeimpiä asioita itselleni, kun haluan pysyä terveenä ja hyvässä kunnossa.  Ihan ensimmäiseksi on hyvä jos on loistavat geenit.
 
Ensimmäisessä laatikossa on:
 
Liikunta
Ravitseva ruoka
 
Toisessa laatikossa:
 
Lepo
Hyvät ihmissuhteet
 
Kolmas laatikko:
 
Kaikki omat pienet kikat, joilla saa hyvän olon.  Niitä voisivat olla sauna, hunaja ja kaikki mukavat harrastukset.  Lisäisin näihin vielä kylmällä ulkoilun, joka lisää verenkiertoa samoin kuin avantouinti. 
 
Uintia harrastan vain lämpimässä, mutta ei ole pois suljettua, että joskus hurahtaisin avantouintiinkin.  Uimahalleissa on kylmäaltaita, ehkä ne vähän korvaavat avantouintia.
 
Huoneet ja työpaikat ovat usein lämmitetty liian lämpimiksi.  Ihmettelen välillä miksi sielläkin toiset hakevat toisinaan lämmintä päälle, kun minulla on ihan hyvä olo. 
 
 

Kommentit

Suositut tekstit