Kolesteroliarvot kuntoon

Kohonneen kolesteroliarvon alentamisen kanssa saa käydä joka päivä kamppailua.  Pitäisi vaihtaa rasvoja, olla ilman makkaraa ja muita rasvaisia tuotteita.  Se on kumma juttu, kun ikänsä on syönyt sellaisia tuotteita ja kolesteroli on pysynyt suhteellisen normaalina.  Ikäkö sen nostaa vai mikä. 
 
Kestävyysliikunta pitää arvot normaalina.  Vähän olen liikunnan kanssa repsahtanut pikaliikunnan puolelle.  Äkkiä lenkille ja pois, sitähän se on ollut.  Liikunnan pitäisi olla pitkäkestoista, vähintään tunnin tai puolitoista kerralla.  Hitaasti kiiruhtaen.  Keho voisi lähteä polttamaan rasvoja. 
 
Punariisiäkin kehutaan kolesterolin alentajaksi.  Yhden paketin olen ostanut, en ole siitä niin varma, tehoaako se vai ei.  Kaikki muukin pillerikauppa on mielestäni vain rahan kuluttamista turhaan.  Itse voi tehdä niin paljon asian hyväksi jos motiivaatiota riittää. 
 
Pienen viilauksen olen taas tehnyt ruokavalioon.  Jokaisen voileivän päälle en ole laittanut makkarasiivuja vaan olen yrittänyt tottua kurkkuviipaleisiin ja tomaattiin.  Aina sekin on eteenpäin.  En aio vielä antaa periksi ja ruveta ottamaan kolesterolilääkkeitä.  Olen niiden sivuvaikutuksista lukenut ja ne painavat vaaassa vielä raskaana.
 
 

Kommentit

Suositut tekstit