keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Liikuntaa ikäihmisille

Ikäihmisten liikunta on tärkeää.  Jokainen ikääntyy aikanaan.  Liikuntaa ei kannata jättää vanhennuttuaankaan.  Itsekin olen huomannut, että liikunta tuntuu välillä puulta ja täytyy suorastaan pakottaa itsensä liikkumaan.  En ole vielä eläkeiässä ja jos nytkin jo tuntuu vaikealta lähteä liikkumaan, niin mitä sitten silloin.  Löysin netistä mukavan sivun jossa on ikäihmisillekin liikkumisohjeita.
liikuntaa ikäihmisille Tietysti siellä on muutakin terveystietoa ja asiaa kaikenlaista.  Varsinkin liukkailla keleillä ulos lähteminen on vaikeaa.    Kaikilla ei ole kaveria jota pyytää mukaan.  Nyt on kaikenlaisia liukuesteitä kenkiin , joita käyttävät nuoremmatkin juoksijat lenkeillään.
 
liukuesteitä jalkineihin täältä linkistä löysin tilattavia esteitä.  Tällä hetkellä on musta maa, eikä ole liukastumisen vaaraa.  Toivottavasti vielä tulee lunta ja jäätyyhän se kun on pakkasta.  Sauvakävelyä voi harrastaa minkä ikäisenä tahansa.  Sauvojen kanssa on liukkaalla parempi liikkua kuin ilman niitä.
 
Jooga ja pilates ovat hyviä liikuntamuotoja kotona harrastettavaksi.  Ne ovat rauhallista liikuntaa jos niin haluaa.  
 
Tällaisista asioista kirjoittaminen on vähän itsensäkin motivoimista.  Näin jouluna tulee syötyä aivan liikaa ja liikunta auttaisi asiaa.
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun aina kommenteista. Kirjoita ja ole samaa mieltä tai väitä vastaan.